9 jan. 2011

Ensam med snön och katten

 

Söndag eftermiddag.
Maken och sonen har åkt hem och lämnat mig och katten kvar, ensamma i stugan. Katten sover gott i korgstolen, ute är det 1 meter snö och jag har just avslutat en tur på 9,5 km i längdåkningsspåret. Jag lämnar inte ut några tider för mina motionsrundor.... dom håller jag för mig själv. Idag var det i alla fall ingen som åkte om mig, men det berodde helt och hållet på att jag var helt ensam i skogen idag.


Det här med att vara ensam kvar ingår i min återhämtningsplan:
Reclaiming my body and soul
Min kära make har varit så otroligt fantastisk och omhändertagande, men nu är det dax att se om jag får panikångest när jag inte har någon att luta mig emot hela tiden. Och, gulp, jag fick en stor klump i magen när bilen rullade iväg.
- Nej, nu är det dax att växa upp !


In i duschen, fram med ett glas vin och upp med pusslet på bordet. Det är bra hjärnträning.


I morgon ska jag börja jobba på allvar, ifrån mitt "Sälen-kontor", hela förmiddagen. Och på eftermiddagen blir det träningsrunda igen.
Jag är på psykiskt och fysiskt träningsläger - Be strong!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att höra tjejjen!
Du gör framsteg det glädjer mig verkligen. Pigg, glad, snygg - men det har inte med saken att göra - fysisk toppform det givande för din utgång och resultat. Jag får nog ändra mig på en punkt - snygg - du har säkert fått förtur - vilken läkare kan motstå en liten läckerbit som du!!!
Puss o kram
Eva