27 aug. 2010

Hjälp jag har ett månansikte - 27 aug 2010

Det här med biverkningar är inte bara kul!  - Dumma kortison!
Jag tycker faktiskt inte att jag klär i det här månansiktet. Nån påstod att det var "gulligt"..... jasså, var då?
-I don´t agree!

På vissa människor är det gulligt med röda äppelkinder - inte på mig.....    Tur att jag sparat så mycket hår i sommar så jag kan gömma mig lite.

Dessutom segar hela kroppen till sig, troligen pga vätska och framför i knäna - det blir jätte jobbigt att gå i trappor - skit segt! Anders och jag tog en lång, rask promenad på dryga timmen häromdagen. Kändes ok då, men fick "påsar" ovanför knäna.  Jag kanske överdrev motionen där. Men jag sov som en gud på natten, vilket jag inte gör annars (också en biverkning!) Nä, jag passar nog bäst just nu i soffan med ett glas vin.

Efteråt har jag läst att det kanske inte var så bra att motionera efter som kortisonet gör att även musklerna försvinner....  och eftersom man lagrar fett och vätska i ansiktet och på magen medan musklerna försvinner....  - Jag kommer snart att se ut som en huvudfoting!  Fast med jättemage.

Ännu inget besked om operation. Var dock och gjorde ögonundersökning i går. Allt var jättebra. Samma undersökning ska sen göras efter operationen, för att jämföra. - Ordning och reda på sjukhuset så långt.

1 kommentar:

Carolina Rung sa...

Moonfacestory :) Du ar rolig du!! Love you! Kram fran Cypern