30 jan. 2011

Ytterligare en dag i mitt liv

Isfallet i Bromma Kyrka. Fotat på dagens långpromenad i solskenet.
Dålig start på den här dagen :(
Sov lite oroligt i natt och starten på dagen blev definitivt inte som jag tänkt, dvs lugn och mysig. Nix pix... Jag gick upp för att sätta på kaffe och för att ställa min för-jästa surdeg i vindstrappan tills jag skulle baka och... glömmer att stänga av larmet. Oiiiaw-Oiiiaw-Oiiiaw = JÄVLA LIV. (Katten drog och var borta halva förmiddagen. Hittade henne i hallgarderoben så småningom. Längre fram på dagen, när jag satte upp nya gardiner, hoppade jag ner från en stol, rakt på hennes svans.  Miiiiaaaoooow. Hon har haft en tuff dag hon med.)

Nu är det kväll och jag har checkat in i hörnsoffan med datorn i knät - super trött. Det blir nog sängen snart, men jag är ensam och det är sååååå tråkigt att vara själv. Jag är Ö-V-E-R-G-I-V-E-N. Anders är på skidresa i Italien med sina lek-kompisar, och det är han värd. Men jag tycker inte om att vara ENSAM HEMMA. Väggarna gör elaka miner åt mig och beter sig hotfullt, så jag har tänt varenda lampa i hela huset och TVn har varit på hela dagen.
Jag saknar Anders JÄTTE mycket. Hoppas den här veckan går raket-fort.

Okej - nog med självömkan :-)
Idag har jag bakat Levain-bröd. Jag starade min surdeg för en vecka sen och i går kväll satte jag en för-deg. I morse meckade jag hop den färdiga degen ( i min nyinköpta Assistent) och den har jäst hela dagen. Och det funkade! Kolla, ser precis ut som såna som dom säljer på Coop.


Jag känner knappast av några sviter av hjärntumören längre. Ingen huvudvärk. Och inget illamående heller, överhuvudtaget sen jag slutade med Tegretolen (biverkning). - Helt underbart! Kvar är bara att hitta orken. Jag blir sjukt mycket tröttare än förut och är helt klart inte helt återställd. Efter en heldag med jobbmöten (som i onsdags), är det bara ett skal kvar av mig. Och det känns även dagen efter ska jag säga.  -Men det får man ta, för det är så roligt ATT det funkar överhuvudtaget. Och att det blir bättre hela tiden.

Igår träffade jag en gammal kär bekant på en supertrevlig lunch ute på Djurgården. Efter det tog vi en långpromenad och pratade och pratade och pratade. Riktig trevlig eftermiddag. Det här är bra rehabilitering det.

Glömde berätta att jag sytt nya gardiner till sovrummet idag också. - Eller sa jag det kanske?
Det kanske inte är så konstigt att jag är helt slut nu.  - Godnatt och sov så gott.
Ska bara se om jag kan hitta katten.

Inga kommentarer: